www.nowesst.fora.pl
Szczecin Scooters Team
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Tuning mechaniczny 2T jak nie wiesz od czego zaczac

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nowesst.fora.pl Strona Główna » Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
popaleniec



Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: SST

PostWysłany: Wto 13:20, 02 Mar 2010    Temat postu: Tuning mechaniczny 2T jak nie wiesz od czego zaczac

No więc tak,
Od początku, co to jest tuning?
Mowa o tuningu mechanicznym więc o optyce się nie będę rozpisywał.
Chodzi tu głównie o podniesienie osiągów naszego sprzętu poprzez wsadzenie mocniejszych części zamiast starych, często zużytych seryjnych.
Lecz aby z tuningu być zadowolonym niezbędne jest aby odpowiednio do swoich potrzeb dobrać klasę tubingu jaką chcemy przeprowadzić (Sport, Racing, czy też Evo)
Oczywiście należy pamiętać, że jednak nie jest tak kolorowo, czym mocniejsze części, tym ich większe zużycie a co za tym idzie większe koszta eksploatacji, większe spalanie a z tym pobór oleju więc należy się najpierw zastanowić czy dana klasa będzie nam odpowiadać pod każdym kątem

Więc zaczynajmy.

Najpierw najważniejsze aby sobie zadać pytanie „do czego mi ten skuter będzie potrzebny”
Jeżeli sobie na to odpowiemy będziemy mieć pół problemu z głowy, niżej przedstawiam jak według mnie grupują się poszczególne klasy tuningu w zależności od potrzeb użytkownika:

Styl „pół na pół” (koszt to od 500zł (sam wydech) do nawet 1500zł)
czyli wymienienie najczęściej wydechu, wariatora i sprzęgła na zwykłe sportowe odpowiedniki.
Taka modernizacja z pozostawieniem seryjnego gaźnika, cylindra, wału itd. Nie wchłonie nam zbyt wiele pieniędzy, spalanie o wiele nie wzrośnie a osiągi się poprawią znacząco.
Taki poziom proponuje osobą początkującym lub tym którzy skuter potrzebują na codzienne dojazdy do szkoły, po bułki do sklepu/tesco, na wieś, do babci itd. Itp. Ponieważ nasza mechaniczna pociecha będzie miała w miarę dobre osiągi, nie będzie dużo palić a potem zawsze można zrobić mocniejszy tuning ^^

Klasa SPORT (Kwota jakiej potrzebujemy to od 2000/2500tyś do 3500tyś) Moc 8KM-12KM
Test cylindrów: [link widoczny dla zalogowanych]
Ta klasa to połączenie osiągów i praktyczności, wymaga się już wymiany cylindra, wydechu, gaźnika, sprzęgła, wariatora, zakupu filtra powietrza, odblokowania modułu CDI i zmiany przełożeń i proponuje zainwestować w łożyska na wale (opcjonalnie kupno sportowego wału korbowego)Wymaga się już więcej umiejętności ponieważ trzeba to potem wyregulować (chyba że będzie się tym zajmował mechanik)
Jest to dobry zestaw jak i do codziennej jazdy jak i do małych wyścigów spod świateł ;p
Z takim zestawem spalanie nie powinno przekroczyć 5 litrów a żywotność zależna od docierania i późniejszej eksploatacji, 10tyśkm do osiągnięcia ;D

Klasa Racing (cena około 5/6tyś zł.) Moc 12KM-16KM
To już klasa bardziej na takie popisowe wypady z kumplami aby zaszaleć, taki zestaw osiąga już naprawdę czasami ogromną moc jak na skuter spore spalanie i słabą żywotność, będzie czekać nas częstsze remonty niż w klasie wyżej, lecz nie jest tak strasznie bo 5tyśkm powinno się zrobić niektórzy oczywiście twierdzą że robią więcej, innym silnik pada po 3000tyś, taka loteria XD
Raczej średnio się taki skuter nadaje do codziennej jazdy chyba że mamy dużo pieniędzy na oleje i paliwo, lub jesteście osobami które mimo dużej mocy będą tylko raz na czas pokazywać pazur to spalanie i żywotność nie będą aż takie straszne
Co do wymiany? Wszystko, jedynie zapłon można zostawić oryginalny lecz po jego wymianie osiągniemy jednak dodatkowo dość sporą dawkę mocy.


Klasa Evolution (cena Tu nawet 10tyś zł nie pomoże xD) Moc 20/25KM
Co tu dużo pisać, do codziennego użytku odpada, klasa wyłącznie na tor lub na niedzielne wypady lub na pokaz.
Raczej rzadko spotykana klasa w Polsce, ogromne spalanie, wielkie zużycie części ale również potężna moc.
Aby coś z tego wykrzesać trzeba już koniecznie wymienić praktycznie wszystko co mamy w silniku na klase evolution bo nie ma sensu robić pół skutera na evo pół na sport lub inaczej
Ogółem jeżeli masz bardzo dużo kasy, nie szkoda Ci na oleje, wyśmiane tłoków co 500km (dobry tłok 200zł) i nie straszne Ci spalanie rzędu nawet 15l/100km to śmiało możesz inwestować w taką klasę aczkolwiek nawet jak dobry mechanik Ci to będzie składał to radze sobie ją i tak odpuścić ponieważ tu na złożeniu i regulacji się nie kończy.


Podsumowując:
Jeżeli chcesz zwiększyć moc skutera a nie masz zbyt dużo pieniędzy zacznij od wymiany wydechu, potem zależnie od funduszy kupuj dalej wariator, sprzęgło. Jeżeli przestanie Ci taki zestaw wystarczać to ładuj dalej kasę aby osiągnąć klasę sport.
Taki zestaw da Ci frajdę z jazdy, da dużą żywotność i w miarę niskie spalanie, najczęściej spotykany tuning.

Jak masz trochę więcej kasy na modernizację zastanów się nad klasą Racing ewentualnie pomieszaj Racing i Sport aby osiągnąć tzw. MidRace

Dobór gaźnika:
Też często pada to pytanie.
Gaźnik najlepiej wymieniać dopiero gdy mamy już cylinder 70ccm lub spodziewamy się go mieć

Dla klasy sport:
Gaźnik 17.5mm jeżeli zależy nam na jak najniższym spalaniu lecz też chcemy troszkę mocy poczuć.
Gaźnik 19mm Jeżeli najbardziej zależy nam na mocy to ten gaźnik będzie idealny.

Racing:
Gaźnik 19mm to takie minimum dla słabszych cylindrów bo raczej na paliwie oszczędzać nie będziemy, jeżeli będziemy to wróćmy do klasy sport a nie Racing
Przy mocniejszych cylindrach gaźnik nawet 24mm można wsadzić

Evolution.
Czym większy tym lepszy xD

Najpopularniejsze cylindry klas Sport, Racing i Evolution:
Klasa sport:
-Malossi sport 70ccm Dobry żeliwny cylinder, bardzo dobry na codzienne jazdy
-Polini Sport 70ccm również żeliwny, bardzo dobry cylinder różni się tylko charakterystyką pracy od malossi'ego i jest bardziej polecany do stunu
-Stage6 sport 70ccm Aluminiowy cylinder, mocniejszy aniżeli polini lub malossi jeden z mocniejszych sportowych
-Metrakit HM 70ccm - żeliwny odpowiednik cylindra stage6 sport, moc podobna, a jako iż jest żeliwny będzie można po zatarciu go odratować
-Airsal sport 70ccm - Aluminium, osoby które go posiadają są bardzo zadowolone z mocy jaką oferuje za dość przystępną cenę

Klasa Racing:
(Testy cylindrów tej klasy w tym wątku: [link widoczny dla zalogowanych] )
Najpopularniejsze to:
-Stage6 racing - według mnie jest to jeden z mocniejszych cylindrów tej klasy tuningu, aluminiowy.
-Malossi MHR Replica - jest to młodszy braciszek potężnego cylindra z klasy evo (malossi mhr) aluminium.
-Hebo Manston Replica 70ccm - Równierz bardzo mocny aluminiowy cylinder, młodszy brat cylindra hebo manston z klasy evolution.
-Metrakit SP 70ccm - jak 3 poprzednie cylindry.
-Polini corsa 70ccm - również poziom racing lecz troszkę słabszy niż wyżej wymienione.

Evolution:
Nie ma co się rozpisywać
-Malossi mhr
-Hebo manston
-Polini Evolution
i wszystko jasne

Polecane wydechy dla klas Sport, Racing i Evolution:
Klasa sport:
-Tecnigas Next-r - wydech bardzo dobry do seryjnych cylibndrów 50ccm lecz przy sportowych 70 tych słabszych (polini, malossi) nieźle daje sobie radę, ciągnie z niskich obrotów.
-Laser x-pro - wydech typowo pod 50ccm lub 70 pod jednym i drugim doskonale sobie radzi, ciągnie ładnie od dołu, niektórzy uważają że jest nawet mocniejszy od Yasuni R lecz weług mnie plasuje się on między yasuni Z a Yasuni R, na środku
Yasuni Z - bardzo rozreklamowany wydech, według mnie nie ma się czym zachwycać, wydech dobry do cylindrów 50ccm i słabszych 70.
Yasuni R - jeden z mocniejszych jak nie najmocniejszy wydech sportowy, zalecane jest posiadać cylinder 70ccm ponieważ na seryjnej 50 żywotność znacznie się skróci, najlepszy wybor jeżeli mamy na niego dość pieniędzy.
Leovince ZX - wydech raczej głównie do cylindrów 50ccm i na nich radzi sobie dbd, przy większych pojemnościach już "wymięka" ciągnie od samego dołu
Stage6 pro replica- również bardzo dobry wydech, niektórym może dostarczyć małych problemów w regulacji lecz warto, pokazuje pazur dopiero na wyższych obrotach.
Stage6 Pro - mocniejsza wersja poprzedniego wydechu.

Klasa Racing:
-Yasuni c16 - dobry do słabszych racingów lub nawet cylindrów sportowych jeżeli chcemy wycisnąć siódme poty z biednych sportowych cylindrów xD
Yasuni c20 - jest to już mocniejszy wydech, lecz w klasie racingowej jest to wydech lepiej niż średni.
Yasuni c21 - Dla Racinga jeden z lepszych już wydechów, oferuje bdb osiągi, lecz też kosztuje
Metrakit Pro Race - ja osobiście zaliczam go do klasy racing, do bardzo mocnych sprzętów.
Stage6 r1200 - Ten wydech można wsadzić jeszcze do cylindrów sportowych, tych mocniejszych, wtedy uzyskamy naprawdę dużą moc, w klasie racing sprawdza się również bardzo dobrze.
Stage6 r1400 - najmocniejszy wydech ze stajni stage6 do mocnych racingów, na pewno bardzo dobrze zgra się z cylindrem stage6 racing i gaźnikiem 24mm.

Klasa Evolution:
-Yasuni c30

Wariatory:

najczęściej wybieramy między wariatorami Malossi multivar, polini speed control, hebo ng i również nowym wariatorem stage6.

Ja osobiście nie polecam wariatora hebo, ciężkie w regulacji, zdecydowanie lepiej zakupić wariator malossi, polini lub stage6, tu nie ma wielkiego zróżnicowania, wszystkie są dobre.


Sprzęgła:
Tu raczej się nie grupuje na poszczególne klasy, ponieważ czym lepsze sprzęgło tym przy każdym tuningu lepiej, nie zmniejszy nam ono żywotności, jedynie przyniesie korzyści.
z tańszych:
-RMS Racing pro
średnich:
-Hebo N/R
-Malossi Fly
-Stage6 sport pro
Droższych:
-Polini 2G
-Stage6 Racing Torque Control
-Malossi delta

Przydatne linki:
Testy wydechów:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolejność tuningu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Test cylindrów klasy Racing:
[link widoczny dla zalogowanych]
Test cylindrów klasy sport:
[link widoczny dla zalogowanych]
Cała masa dostępnych wydechów, niestety w PL ciężko je dostać:
[link widoczny dla zalogowanych]
Cylindry do których nie trzeba zmieniać wału (wystarczą tylko łożyska):
[link widoczny dla zalogowanych]
Spis filtrów powietrza:
[link widoczny dla zalogowanych]

Sklepy na których dostaniemy części:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Do sportowych sprzęgieł warto zakupić równierz dzwon, najczęściej kupowane, przystępne cenowo i bardzo dobre jakościowo to dzwony stage6 WCT.
Jeszcze do do Kolejności tuningu poszczególnych klas, według mnie tylko Tuning sportowy bezpiecznie jest przeprowadzać "stopniowo" czyli co jakiś czas dokupować następną część, ponieważ w klasie Racing gdy wymienimy cylinder na jakiś mocny i zostawimy oryginalny gaźnik 12mm lub jakiś inny mały to będzie słabe wewnętrzne chłodzenie i może się to źle skończyć

Jestem autorem tego tekstu, jak uważacie za wartościowy to podkleić, jakieś braki/błędy itd. To pisać niżej to się poprawi, rzeczą ludzką się mylić
Jak coś to mogę jeszcze rozwinąć ten artykuł, na razie tyle xD

napisałem to z myślą o nowych użytkownikach którzy nie wiedzą co zrobić ale chcą podnieść osiągi ale nie wiedzą jak się do tego zabrać, pokrótce tu wyjaśniłem co do czego i dlaczego. tak mi się wydaje

Temat z innego forum napisany przez Mafioz'a
Powrót do góry
Zobacz profil autora
happy108



Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: SZCZECIN

PostWysłany: Śro 15:58, 03 Mar 2010    Temat postu:

Napisałeś ze w klasie Evolution tłok kończy się po 500km może się myle ( jak tak to mnie poprawcie ) ale wydaje mi się ze po dobry dotarci i wyregulowaniu tłok powinien starczyć gdzieś tak na 2500-3000km bez pałowania do 5000km w klasie Reading tez chyba przesądziłeś
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mlody



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:08, 04 Mar 2010    Temat postu:

Nie przesadził, tłok w evo starczy na ok 500km przez wysokie obroty jakie osiąga

w artykule dość mocno irytują mnie emotki typu "xD", "^^"


Ostatnio zmieniony przez mlody dnia Czw 17:10, 04 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nowesst.fora.pl Strona Główna » Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin