www.nowesst.fora.pl
Szczecin Scooters Team
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Technika Tuningu - kolejnośc

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nowesst.fora.pl Strona Główna » Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
popaleniec



Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: SST

PostWysłany: Pią 23:38, 05 Mar 2010    Temat postu: Technika Tuningu - kolejnośc

To zaczynamy


Podstaw?, aby rozpocz?? tuning jest pe?ne odblokowanie skutera.

1. Wydech.
Wydech jest podstaw? tuningu. Jest to pierwsza rzecz jaka mamy zrobi? co do tuningu. Dost?pne jest wiele r??nych typ?w wydech?w w zale?no?ci od rodzaju zastosowania. Wraz z wymian? wydechu bedziemy musieli wymieni? rolki i/lub spr??yn w sprz?gle. Mozliwe jest tak?e, ?e skuter bedzie mu?owaty, wtedy musimy dodatkowo wyregulowa? ga?nik. Zda?aj? sie takie przypadki. Najcz?sciej rolki s? w komplecie z t?umikiem. Wymiana rolek jest konieczna, aby dostosowa? prze?o?enie i dopasowa? zmienion? moc do innego zakresu obrot?w.

2. Wariator.
Jest to element silnika odpowiadaj?cy za prze?o?enie. Przy wymienia t?umika jest zalecana wymiana na sportowy wariator by mia? optymalne prze?o?enie.

3. Sprz?g?o.
Sprz?g?o podobnie jak wariator jest elementem zarz?dzaj?cym prze?o?eniem. Wymiana sprz?g?a pozwoli na dynamiczniejszy start i prze?o?enie pozwalaj?ce na lepsze wykorzystanie wi?kszej mocy silnika. Pami?tajmy tutaj znowu, ?e wa?ne jest aby dopasowa? to do reszty element?w poniewa? nieprawid?owe wsp??dzia?anie ze zmienion? charakterystyk? silnika nie tylko nie pomo?e, ale mo?e i obni?y? osi?gi.

4. Ga?nik.
Ga?nika o ?rednicy wi?kszej ni? 17,5 mm nie zaleca sie wymieni? bez ?adnego tuningu. Ga?nik odpowiada za mieszanke (paliwo, powietrze, olej), kt?r? przez kruciec dolotowy wp?ywa do cylindra.

5. Filtr Powietrza.
Po zastosowaniu zmienionego ga?nika silnik b?dzie potrzebowa? wi?kszej ilo?ci powietrza. Zmienienie filtra powietrza np. na sto?ek mo?e by? spowodowany potrzeb? zakupienia wi?kszych dysz (nie dotyczy je?li mamy ga?nik tuningowy). Mo?na w starym tak?e wywierta? kilka dziurek, ?eby pobiera? wi?cej powietrza.

6. GazBox.
GazBox jest dobry podczas tuningu, gdy za?o?ymy wi?kszy ga?nik. Za?o?enie GazBoxu spowoduje poprawienie sk?adu mieszanki i zapobiegnie cofania si? mieszanki, a tak?e zmniejszy zu?ycie paliwa.
Ta cofaj?ca sie mieszanka powraca nie do ga?nika tylko do GazBoxu. Skuter b?dzie ?wawiej reagowa? na manetke.

7. Cylinder.
Po instalacji wydechu, ga?nika i pozosta?ych element?w tuningowych najwy?szy czas na wymian? podstawowego elementu jakim jest t?ok i cyinder. Wymiana tego elementu wi??e si? z rozebraniem praktycznie ca?ego silnika. Pami?taj, ?e po wymianie tych element?w s? one niedotarte i nale?y spokojnie je?dzi? skuterem przez kilkaset kilomentr?w, aby elementy prawid?owo ze sob? wsp??pracowa?y.

8. Wa? korbowodowy.
Wa? nap?dowy i korbow?d przenosz? si?? nap?dow? z cylindra do wariatora, a wi?c warto zainwestowa? w trwalsze i mocniejsze elementy, kt?re wytrzymaj? wi?ksze wymagania poszczeg?lnych cz?sci tuningowych. Wa? jest niezb?dy podczas pe?nego tuningu, tak samo jak pasek wzmacniany (kevlar).

9. Pasek Kevlarovy.
Nie zmiania on osi?g?w skutera, ale pozwala na bezstresow? jazd? ju? znacznie mocniejszym skuterem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nowesst.fora.pl Strona Główna » Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin